Thursday, December 20, 2012

colour vibration therapy

penah x korang dgr pasal colour vibration therapy (CVT)?aku pun penah dgr sblm ni tp x amek port sgt...yg aku tau terapi warna yg aku selalu ikut ialah warna2 pakaian. ari isnin aku pakai baju putih, selasa - pink, rabu - biru, khamis - orange/kuning, jumaat - ijau, sabtu - merah & ahad - hitam. ade org ckp, kalo rase xsihat, cubela ikut warne2 pakaian ni...insyaAllah kite akan sihat. aku ikut kadang2 xikut...tu yg xsihat2 lg tu kot...ikut mood.

aku baru je nk try CVT ni slps seorang ofismate aku, kak sal suggest kat aku. sbb gastrik aku ni xbaik2 lg walaupun da bermacam2 cara da aku cube. kate kak sal, anaknyer sakit dlm perut dan dia dah bawa ke hospital bsr & hospital swasta utk memulihkan anaknye. tetapi keadaannye masih same sehinggalah dia bertemu dgn seorang ustaz yg suggest utk berjumpe dgn doc yg mengamalkan CVT ni...anak dia mkn ubat 7 biji terus aje oke slps tu... mungkin ikut keserasian org jugak. kalo kita xserasi, xjadi jugak kan. perubatan mcm ni kosnyer pun lebih kurang pegi hospital pakar..sekali pegi dlm rm200 la kene sediakan duitnyer. berhabis duit byk xpe, asalkan blh sembuh kan :)

apakah CVT ni ye? Pengasas CVT ni ialah Prof. Emeritus Dr. Sir. Norhisham Wahab. Apa yang aku dapat info tentang CVT spt di bwh ni:

Formula CVT bersifat semulajadi serta 100 peratus bebas daripada bahan kimia atau bahan aktif yang boleh membawa kepada tindakbalas kimia berbahaya atau keracunan di dalam tubuh samada dalam jangka masa panjang atau sebaliknya.

Tidak menggunakan bahan-bahan daripada haiwan atau sumber hayat yang aktif kerana bahan-bahan kimia yang aktif dan terlalu aktif akan menimbulkan kesan sampingan yang berat. Ini membuatkan CVT mengubah kaedah dengan meniru frekuensi sesuatu bahan yang bersamaan dengan frekuensi tenaga cahaya dan getaran bunyi di dalam tubuh manusia.
Frekuensi tersebut akan bergetar menurut keseimbangannya selain mempunyai warna tertentu bagi membentuk keseimbangan serta-merta pada bahagian tubuh yang tidak seimbang melalui penggunaan yang kerap dan konsisten.
CVT memiliki teknologi memerangkap, meniru dan merakam semula pelbagai bentuk getaran dan gelombang daripada sumber seperti bunga-bungaan, kristal, tumbuh-tumbuhan dan lain-lain. Adunan secara sistematik 7 jenis pati bunga-bungaan di dalam satu pati bunga dikenali sebagai "Aromatherapy Vibration" atau Seri Wajah sebagai medium dengan tenaga magnetik yang berupaya meneutralkan pelbagai keasidan, keracunan dan jangkitan melalui pelbagai bentuk getaran dan frekuensi tertentu yang harmoni.
CVT juga dengan teknologi memerangkap pelbagai bentuk tenaga dengan konsep keseimbangan menggunakan tahap tenaga yang rendah / kecil, tetap dan konsisten dengan kelajuan yang tinggi serta berfrekuensi rendah sehingga di bawah 6 Hertz sebagai bentuk tenaga yang amat semulajadi.
Formula CVT juga bertindak sebagai bahantara yang membawa tenaga dalam bentuk frekuensi dan getaran warna yang akan mencari sasaran di dalam tubuh atau organ yang juga mempunyai frekuensi dan getaran warna tersendiri menurut meridian dan kedudukan tertentu.
nnti aku try dulu..lps tu blhla cerita pasal keberkesanan CVT ni. usaha tu penting :) doakan aku sihat sentiasa...

3 comments:

Unknown said...

k.ngah ikut suka je nk pkai bju ape pn...xpnh tau pn ade hari2 tertentu utk pkai warna2 tertentu..blh le try pas ni...

MR.ROMEO said...

kak z.. de yg pakai warna warni tiap2 hari.. hahaha

semoga kak z sembuh dgn terapi CVT..

lynnchocs said...

kat shah alam ader CVT ni...besar tmpt dia...