Friday, May 20, 2011

makan-makan....

yummmy.....suke kan bab makan ni. tp xde part pun naek disebabkan aku mkn byk...maintain aje. tu yg membuatkan aku tensen tu sbb cube nak naekkan berat badan skit...huhu...

pagi ahad ari tu, mohd k ade ckp kat aku nk blanja family aku & family dia mkn sbb dia jd champion utk chess tournament kat terengganu ari tu...saje la. kalo kite berkongsi kegembiraan, insyaAllah rezeki kite makin murah nnti..then, aku ckp dr kite bwk ramai2 kat restoran, baik kite masak2 aje kat rmh...leh lepak lame2 ckit ramai2. mohd k setuju & terus je kami ke giant utk membeli bahan2 masakan..ape yg aku masak ye??mestilah yg mudah dan ringkas...huhu...mee soto...lamb & chicken chop....desert, marinade apple...

dua jam aku dok tunggang langgang kat dapur..akhirnyer siapla masak...tp aku lupe pulak nk amek gbr mase ramai2 tgh makan tu...huhu....bile derang blk, barula teringat yg aku xamek gbr pun.nyanyookkk...maklumlah, ujung taun dpn da masuk 3 series...ade gbr ckit2 aku tgh menyediakan mknn adela aku amek.. :p


mee soto seperiuk besau & sblh tu tgh grg kentang utk lamb & chicken chop...sowi gbr xclear sgt...huhu

lamb tgu utk dimasukkan ke dlm microwave

ari rabu yg lps, mak aku pulak masak2 utk ofismate aku. mak aku ni mmg suke kenal ngan kwn2 aku...kwn2 aku pun ade nk jd anak angkat dia iaitu eyinnn...huhu...mesra uuu....xla ramai sgt yg aku ajak, cume 5 org aje...saje2 je mkn lunch kat rmh mak. dolu2 payah kalo nk ajak ofismate mkn2 kat rmh mak sbb jauh koooo...skrg takat sekangkang kera aje, anytime mak msk leh gi mkn sbb mak aku ni mmg suke masak2.. :p main menu pucuk ubi masak tempoyak & keladi masak asam tempoyak..sume pun base tempoyak...xkesahlah asalkan sedap + kenyang. siap mak tapau sikit sorang lg mase nk blk tu...tq makkkkk...




amek gbr atas meja aje sbb sume kwn2 aku tgh free hair...huhu

No comments: