Saturday, September 8, 2012

syokknyyeee jumpa kawan2 lama masa kat PD dulu...


minggu lepas dapat surat kene pegi meeting kat cherating. rasa seronok  sangat....sebab ape aku seronok sangat??? aku xpenahnye rasa seronok kalau dapat surat kene outstation. xbest langsunggggggg walaupun korang bagi aku hotel 5 star untuk penginapan. tapi kali ni seronok la sebab kawan2 lama masa kat PD dulu ada jugak join meeting ni..yahoooo


bile tengok senarai nama ada mas, pojie, baya, kak mun, jaja, cik ashri...rasa syok sangat. kalau erin, sya, lin dapat join lagi syoookk...da lama sangat xjumpa dengan diorang. pojie seperti biase akan duduk kat meja aku ajak bergosip..mesti dia rendu giler tu dengan aku...kahkahkah....

pojie ke tu???sori sebab curik2 snap gambar..dalam gosip2 tu tengok dalam pinggan dia...banyaknye kambing ko amek...berasap kang...


da abis meeting mas, ikmal and adam tido rumah aku semalaman. adam memang cepat benor mesra dengan orang...mulutnye macam burung tiung...tot tet tot tet bercakap...kalau xbercakap dia akan menyanyi...yang paling best da pandai panggil aku "cik jetttt". jap2 panggil...jap2 panggil...huhu

xtau nak bawak derang gi mana sebab ari jumaat tu mohd k kerja. so, lepas mas da siap2 cuci baju, aku bawak dia cari ikan masin, ikan bilis, keropok kat pantai Beserah. masuk dalam peti sejuk besar sampai ketar2 memilih ikan masin...keluar2 dari peti tu pun kami pun da bau macam ikan masin..huhu...yang penting berbaloi sebab ikan elok & harga pun murah. pas da membeli belah kat beserah kitorang gerak ke tanjung lumpur untuk jalan2 cari makan untuk makan petang pulak....

adam dok kagum sebab baru nampak gigi ikan jerung kot yang dikeringkan...huhu

ada udang baring, ada ikan bilis kecik, sederhana, besar, ada ikan masin, ada udang kering...macam2 la ada....

ni udang kering ngan ape ntah sampai aku sendiri pun xkenal....huhu

ada udang, ikan, sotong celup tepung, keropok yang banyak ikan, pastu satar & otak2....

banyak lagi pilihan makanan tapi mas cakap nak makan apa yang xde kat PD....tu pun da xlarat nak habiskan..huhu..

adam hanya dapat makan ikan sebab yang lain tu keras...huhu...
 malam tu pulak pas maghrib kitorang keluar jalan2 cari makan ke Zul Satay...kedai ayahteh aku. pekena satay ayam & satay perut...nak order satay daging da abis pulak...satay arnab xgamak pulak aku nak makan. pastu pekena dengan nasi lemak. sangattttt kenyang....alhamdullillah....pastu da kenyang bawak diorang pegi Teluk Cempedak. saje je la sebab aku ngan mohd k pun da lama xpegi ke situ...yang kelakarnye kitorang pulak yang macam jakun sampai sane sebab da laen sangat...kahkahkah....



adam main ba ba cak bile aku nak snap gambar...ecehhh...

oke...dia da pandang kamera...dia ketua makan2 tu...tukang baca doa...
mas tengah memujuk adam sebab dia da nak naik kereta control nun di belakang sana...

pujuk punya pujuk, last2 beli belon air ni...


syok pulak tengok adam main, sebab angkat je tangan, angin tiup, jadila belon. angin pulak kuat....

cik jettt, adam & ibu

pastu bawak adam try main gelongsor...huhu...syokk  (cik jett malas nak rotate gbr ni..huhu)



diorang gerak balik tengahari tadi. bila diorang da gerak balik mohd k cakap,"rasa sunyi pulak bila diorang da balik." huhuhu...memang pun.

seronok bila jumpa kawan2 lama kan...kawan2 yang banyak tolong aku dulu masa kat PD dulu. da la duduk sorang, xde sape2 pulak tu kat sane... huhu...touching pulak bila teringat. nanti aku pulak gi PD jumpa korang.

No comments: