Sunday, January 16, 2011

oh si cengkerik biru....

ari ni pepagi mohd k da kuar rmh...ade kerja yg kene buat...so....lps aku kms rmh sampai cun suam2 kuku...aku pun tgk kat luar....cengkerik biru mohd k sdh hilang ke'elitan' nyer sbb terlalu comot...ari ni mohd k x bw cengkerik biru dia tu sbb dia bw katak hitam abah.smlm abah tkr katak puteh aku ngan katak itam dia sbb dia nk pegi rmh kwn dia kat Bentong...saje je la aku suh dia bw katak puteh aku sbb aku nk g servis bln dpn...

aku mandikan cengkerik biru tu dgn sabun lifebuoy (sbb xde pencuci kereta)....okela kan pakai sabun tu utk mengelakkan dia kene dr sebarang penyakit yg menyebabkan poket kite kering....

berkilat2 sungguh...kagum aku..huhu....xperlu aku nk sental mcm mandikan katak puteh aku...sbb kotoran nyer mmg xnampak...hahaha...cuci ala kadar je la...yg penting nampak kilat....aku ni xla rajin sgt nk cuci2 kete ni...tp nk wat suprise la kunun kat mohd k...dia kan sebok mencari duet utk sesuap nasi kami sekeluarga...ecehhhh...huhu...tp aku pun sebok jgk...sebok menghabiskan duet yg dicari olehnya...huhu....xdela...aku merepek je pagi2 ni....

inila hasil kerja aku pg ni...dgn banggenye aku mempersembahkan si cengkerik biru....


berkilat-kilat x???

No comments: