Monday, January 24, 2011

nasi chicken ooohh nasi chicken

xpenah2 aku msk masakan yg same sampai 2 ari berturut2...huhu...nk tau kesahnya?ari ahad smlm aku buat nasi ayam sbb ade 4 org bdk kenit tu kat rmh...bdk2 kalo nasi ayam laju la ckit mknnyer...kalo nasi lauk gulai ke...sah xluak nasi aku seperiuk tu...

pagi smlm pukul 10 am lps mohd k teman aku beli brg2 basah kat pasaraya dkt dgn rmh ni...dia terus pegi centre sbb ade kls. so, aku ddk rmh mskla utk bebudak yg 4 ketul tu...aku da msk nasi 5 pot da....tp ngerinyer....ngam2 tinggal sepinggan setengah je utk mohd k mlm nnti...mujur mohd k blk dkt mlm da smlm...kalo dia blk tengahari & mkn tengahari & mkn lg ptg....sah2 mlm tu aku kene msk jemput2 bilis ke....lempeng ke....huhu...tp muncung jgkla mulut mohd k sbb xbrape nk cukup mkn utk mlm itu....siap request lagi nk mkn ayam mcm yg aku perap utk buat nasik ayam tu esok.

so blk keje ptg td...aku bkk peti ais nk msk ayam...aku pun terpikir...xkanla nk mkn ayam perap tu dgn nasi putih...lagipun salad, timun, tomatoman pun byk lg dlm peti ais...yela...salad beli sebijik sekali beli...xkan nk beli 2-3 helai je....kene hambat pulak dgn tkg kedai tu nnti...kebetulan sambal nasi ayam smlm pun aku buat byk....then simpan dlm peti...selalunyer aku buang aje...lgpun, feveret aku mmg nasi ayam pun. xpuas mkn smlm...aku dpt mkn 2 pinggan aje :( selalunyer kalo wat nasi ayam...4-5 pinggan la aku mkn nasi...huhu...

itula saje kesah nasi ayam aku utk 2 ari ni..puas ati mohd k dpt mkn puas2 ari ni....4 pinggan utk mlm ni...huhu....tp esok tdk mungkin lg aku akan msk nasi ayam....mau muntah mohd k nnti...

ni la nasik chicken yg disebut2kan itu...kate org...nasi chicken mesti sdp tang dia punyer sos & perapan ayamnyer....iye ke??

No comments: