Saturday, February 11, 2012

kejap rajin kejap mls...

adoyaiiiii...mls giler nk update blog sedangkan hati berkobar2 nk update. dtg mood rajin tu kadang2 bertahan utk sebulan aje...pastu mls blk. dgn keje kat opis nyer yg byk...ntah hape2 audit nk kene buat...MQA, 5s, ISO....pastu dgn aku sendirik kene jadi auditor pulak 3 mgu lps. jd auditor rupenyer lg tensen dari kene audit. tp sape yg kene audit ngan aku tu kire slmt la ckit...sbb aku ni seorang auditor yg sgt baekkkk. aku tanye pastu gelak2...pasti org yg diaudit tu x takut ;)

mgu ni plk kene audit utk 5s....yg ni satu hal lg. 5s dgn title pekerjaan mcm kami2 ni yg sememangnyer bekerja dgn dokumen. manela nk campak dokumen2 yg melambak itu. nk buat partition dlm drawer pun mcm2 hal jgk...smlm mohd k kene dera ngan aku...mule2 aku beli tpt sudu kat ikea utk ltk brg2 stationary kat dlm drawer tu. tp keje spt kami ni mmg mempunyai stationary yg byk...xmuat...bks sudu tu agak kocik. then, aku beli kotak. gunting2...tampal2...pastu cat...jadila spt ini:



xabes cat...sbb tgk mcm xcantek la pulak aku cat...ingat nk spray aje esok ;P

aku kan penah bljr de coupage. cat tu byk lagi. so, aku gunakan utk cat kotak tu. tp hampeehhh...bertampung2...xcantek. last2 td aku singgah kat kedai plastik, aku jumpe bks mknn yg mcm ni....sesuai la kalo aku nk letak pen, pemadam, marker dan kwn2nyer itu ;) dipikir2kan blk...penat je aku ngan mohd k terhegeh2 membuat kotak yg separuh siap itu smlm.. :P


nnti aku display kan yg da siap diisi brg & siap label skali :)

No comments: