Saturday, February 11, 2012

Tupperware pun nk curik ke?

Ari ni barula aku dpt menggantikan tumbler tupperware aku yg tlh dikidnap oleh si durjana yg siot dr dlm keretaku dan mohd k. 2 bijik tu skali ambekkkk.....kejadian tu berlaku 2 bln yg lps. pdhal kereta kami dua2 buah tu mmg parking kat dlm garaj. garaj tu pun mmg dpn bilik tido kitorang je. secara syp2 je si durjana tu buat kerja dia..kami kat dlm blk ni tido mmg xdgr ape2 da di luar tu...nk pulak mlm2 mmg mohd k pasangkan ayat suci al-Quran mase kami tido..so, ape berlaku kat luar mmg xdgr.

pagi2 nk pegi kerja tu baru kami perasan yg kereta mohd k da kene selongkar. habisla brg2 dlm dashboard tu dikeluarkan oleh si durjana tersebut. terus aje la tgk katak putih aku...hmmm slmt rupenyer. mase kejadian tu kete mohd k mmg berkunci, tp katak putih aku xberkunci sbb aku sememangnyer cuai. bajet slmt sbb pintu pagar sentiasa bermangga :P bile kitorang cek...kitorang hanya perasan GPS aje ilang...yg lain tu slmt.

tp slps ari tu...aku mule tercari2 tumbler kesayangan aku...start aku kene gastrik teruk dulu, aku ngan tumbler tu mmg xdpt dipisahkan. ke mane saje aku pegi, mesti aku galas tumbler tu. terpaksala aku pakai tumbler tupperware lame aku buat sementara waktu sblm jumpe blk tumbler aku sbb mohd k nyer tumbler pun kitorang xjumpe... lps 2-3 ari cari xjumpe, aku baru perasan rupenye si durjana tu pun tlh masuk dlm katak putih aku jgk dan amek aku punyer tumbler tu..ngan mohd k nyer tumbler pun dia rembat..so, ade 3 brg la yg si durjana tu amek iaitu tumbler 2 bijik ngan GPS.kelakar jgk kalo diingat2kan...tumbler pun nk amek...melambak kat kedai plastik kalo nk yg mrh kan...

so, td baru dpt ganti tumbler 2 biji tu sbb kebetulan katalog tupperware bln ni ade jual tumbler tu...sebijik tumbler lame kitorang.tp kali ni xde discount, tp aku terpaksa beli jgk sbb tumbler aku yg lame yg aku pakai skrg tu xcukup bsr...hanye muat 900ml air & aku terpaksa top-up air plk utk sampai ke ptg.

aku selalu membayangkan si durjana tu bg tumbler tu utk anak2 dia bw pegi sklh atau bak kate mohd k, maybe dia nk bw tumbler tu mase gi merompak rmh org lain..blh hilangkan dahaga dia...huhu


ni la rupe tumbler yg dicurik tersebut...aiyooo

No comments: