Sunday, April 22, 2012

semoga tokki sembuh cepat...

da seminggu kot tokki xlalu makan. minggu lepas mak ade balik rumah tokki masak ayam kampung la, mokde masak laksa johor la...tapi tokki still xlalu nak makan. bila da xmakan of course la badan pun lemah. so, ari khamis ayahteh da hantar tokki ke KMC untuk diwardedkan supaya doctor blh drip air...& vitamin sekali. 4 ari jugakla tok dan tokki berkampung di sane...

semoga tokki cepat sembuh :)

tadi mase doctor dtg cek tokki kebetulan aku ade kat dlm tu. katenyer ade strok ckit mase scan kepala tokki. darah, paru2 dan lain2 semua ok..cume lepas ni tokki kene exercise la. doctor kate cube jalan2 pakai benda yg boleh ampu badan tu...ala....yang bentuknya mcm kerusi tu. pastu tokki jawab kat doctor, "ohhh..mende tu ada kat rumah...yang kayuh2 tu kan.." haha...gelak aku. aku jawab kat doctor, "ha...jangan xtau doctor, treadmill tu pun ade kalo nak." doctor pun gelak...xdela sampai tahap tu dia nak suh exercise..exercise yang ringan2 jela..mau tergelincir kalo nak pakai treadmill. 

sekarang umur tokki da 81 tahun.. tapi baru tahun ni dia xberapa sihat. sebelum ni alhamdullillah sihat. ingat pulak mase kecik2 dulu, kitorang selalu dera tokki bawak kitorang gi "taman monyet" (zoo kuantan sebenarnye, tp kitorang panggil taman monyet sebab banyak monyet...huhu).  penuhla satu van tokki dok bawak cucu..bayangkan tokki aku kena pantau cucu2nye yang ramai tu sorang2..huhu...skrg ni cucu tokki 30+ xingat angka sebenar...nanti aku kira balik..huhu..cicit ade 10 da...hope tokki lepas ni sihat seperti biase. aminnnnn...

No comments: