Saturday, May 19, 2012

da lame nak yang iniiiiiii....

da lame da x mengikuti zaman gadget2 yang best2 ckit...kalo handphone nak pakai canggih2 sangat, xberbaloi untuk aku. sebabnyer aku ni agak malas untuk belajar. buat maen game bolehla kot...xpun buat search internet. kire okela dari aku just guna untuk call & sms kan...hihihi...

aku ni kire ade la minat2 ke arah seni2 la jugak. aku memang minat nak amek gambar cantek2...pastu nak edit tu malasla pulak. so, aku kene la cari camera yang canggih ckit dan xperlu nk edit2 ikut laptop aku neh. so, kebetulan ari tu, mohd k ade nak bagi bonus kat aku (bonus untuk part time jadi suri rumah) .  puas aku pikir.. sebab aku ade terintai gelang tangan kat kedai emas...huhu...pikir2 balik sebab gelang tangan boleh dijual bile susah. camera xboleh nak jual2 da. value memang akan jatuh punye. tapi aku kaji balik dari segi aku nyer kepuasan...last2 aku decide jugak nak beli camera....hmmmm..then sangat berpuas hati!!!


*
 Jeng

*
 Jeng

*
Jeng

*


ha...bukan yang ni ye..ni yang lame...tapi yang inila yang aku bawa ke hulur ke hilir dalam handbag sebab dia kecik comel..dan yang penting xberat...



inila yang menjadi kegilaan aku tuhhh..


actually aku pun xtau nak beli brand ape...aku beli yang itu pun sebab direkomenkan oleh penjual tu..dia kate gambar yang paling cantik..kalo ikutkan aku, aku nak beli brand nikon aje. sebab sebelum ni pun aku pakai nikon...beli camera tu pakej la kire...kalo amik pakej, aku dapatla lens zoom jauh tu dengan harga yang murah ckit..kalo x, harga lens tu saje da rm1400.

tapi bile da beli baru aku tau sebenarnye maintenancenyer tinggi ko..rege beg dia aje, kalo tambah lagi ckit da dapat beli handbag aku...kalo boleh lens tu duduk dalam beg yang ade inner kulit gitu...ade ke beg camera rege rm199? gigil aku nak bayor...pastu bukan tu saje...nak pakai lens kene pulak ade filter.filter ni xbagi lens kene habuk ataupun calar..rege filter tu pulak rm 100 lebih untuk satu lens..sekarang ni aku ade dua lens..da semestinyer rm300 lebih aku kene korban...dalam ati..."Ummaaakkkk aiiii...menyesal aku beli"...hahahaha...rase nak pulang balik aje kat tukang jual tuuuuu...mohd k cakap..."abang harap berbaloi la ye..jangan beli xguna pulak ye...amekla gambar puas2". dalam ati aku, itu warning ke hape.... ????

No comments: