Tuesday, June 5, 2012

Bercermin mata ke office...

ari ni rupe aku macam seorang proffesor sebab terpaksa pakai cermin mata oleh kerana kepala aku asyik pening penangan contact lense yang xde power untuk silau...mata aku silaunyer tinggi. kalo drive malam2 pakai lens boleh jagi accident sebab memang xbape nak clear aku nyer mata ni..aku penah jadi cam orang gila terpaksa pakai sunglasses pada waktu malam. sebab mase tu kritikal la aku xnampak. bila pakai sunglases, cahaya kereta dari depan xdela pecah sangat di mata aku.  tapi bile sampai kat traffic light, aku cabutla sunglasses tu sebab malu weiii kalo kete kiri kanan nampak..sah2 derang kate aku sewel pakai sunglasses malam2..kuikuikui...

tapi aku paling takut aku pening sebab mata aku kena tambah power...da xsanggup nak menambah ketebalan cermin mata aku yang dah ala2 proffesor ni. da ala2 nerd pulak kalo pakai cermin mata tebal2 nanti. officemate aku pun jarang tengok aku pakai cermin mata ke ofis, tu ade yang xkenal aku la...ade yang cakap kelakar la...ade yang cakap nampak pandai la....macam2 lagi la orang cakap2...tapi ade aku kesah???aku xkesah langsung...yang penting kepala aku xpening lagi..

aku start pakai cermin mata dari form 2 lagi...tapi aku pakai pun mase dalam kelas je sebab rase hilang kecomelan aku kalau pakai cermin mata. cermin mata tu akan aku simpan kat dalam beg lepas je abis kelas...begitula sampai nak masuk diploma, aku da pandai nak pakai lens.  aku sanggup aje nampak comel walaupun aku tahan bas tapi aku xnampak bas tu tulis destinasi ke mane...aku sanggup aje nampak comel walaupun aku penah tersalah tegur orang sebab aku ingatkan itu kawan aku...rupenye orang laen..huhu...

tapi bile aku cerita2 kat kawan2 aku yang laen...ade jugak yang sespesis dengan aku...tapi dia lagi kritikal sebab nak tahan bas....tapi tertahan lori sampah sebab kaler bas tu same je macam kaler lori sampah...hahaha...

lagi satu bukan sebab kecomelan pun sangat (kalo xpakai pun xcomel jugak aku ni haaaa)...sebenarnye aku xsuke pakai cermin mata sebab aku rase rimas ade mende kat muka aku..pakai lens pun bukannye selesa sangat...tapi aku sanggup je swimming pakai lens walaupun da brape kali lens aku tercabut masuk dalam pool. penah aku menangis2...tengok mate da kelabu...rupenye lens jatuh bersama2 air mata. penah jugak aku tido pakai lens, bangun2 rase lens xde sebelah...cari kat atas bantal xde, pastu gi depan cermin...tolak2 kelopak mata yang bahagian atas tu, nampak lens turun...hahaha...rupe2nye lens da masuk dalam mata nun di sana...(gelak2 jugak, ngeri pun iye jugak, kalo lens tu xturun, jenuh pulak kene operate...chooooiiiii).

tapi sebenarnya lebih elok pakai cermin mata dari pakai lens...pakai lens ni nak betul2 kene bersih, kalo x nanti boleh kene infection pulak...so, itu bergantung kepada pendapat masing2.... :) yang penting kita boleh NAMPAK...

gambar ni lebey kurangla rupe cermin mata aku..da nak masuk 3 tahun da. tapi yang ni sangat tahan...berbanding yang sebelum2 ni yang frameless lah, half frame lah, setahun aje da ngok ngek...so, berbaloi beli ralph lauren ni...10 tahun pun tahan kot...huhu..aku akan pakai sampai orang da xpakai da (gile kodokut).

No comments: