Monday, June 18, 2012

Husbandku dicop toke tupperware!

ari tu mase ade majlis ape ntah kat opis mohd k...derang main tukar2 hadiah dengan syarat hadiah tu mestilah harga rm20 ke atas. xtaula nak beli ape yang sesuai, then mohd k bagi idea.."xde ke tupperware2 yang xpakai lagi kat dalam kotak?" keji betul kalo aku amek tupperware yang dalam almari tu bagi kat orang kan...kebetulan pulak time tu, memang xde tupperware yang x guna lagi.

terus je la start kereta pegi kedai tupperware beli la 2 biji tupperware yang harganya memang pun sangat2 lebih dari rm20 (kalo beli tupperware rm20 alamatnye dapat penutup botol air je kot...). aku x wrap la tupperware tu, aku letak je dalam paper beg branding tupperware jugak (kalo brand applelady ke, plasticware ke...sah2 aku wrap kemas2 supaya orang xnampak isi dalam...hahaha...keji kan??).  sampai je kat opis, mohd k cerita, officemate dia sume panggil dia toke tupperware sebab tiap2 ari bawak bekal mesti letak dalam tupperware... (mohd k da boring makan kat cafe dia & aku terpaksa menyediakan bekal utk dia, bagus kan iiiiii?) air pun dalam botol tupperware...bagi hadiah kat orang pun, hadiah tupperware...
hahahaha...kesian kat mohd k, kalo pompuan leh jugak terima dek akal orang panggil toke tupperware.

dan selepas tu barulah terbuka cerita oleh mohd k yang pernah ade satu ari tu akak kat opis dia dok belek2 catalog tupperware yang kebetulan ade set tu dalam rm 300 lebih camtula tapi setnyer memang dapat banyak. selalunyer kalo set2 yang dapat banyak tu, orang suka divide2, dapat la dalam 4-5 set sorang dan harga pun xdela mahal sangat kalo kita share. ade ke patut akak tu ajak laki aku share beli tupperware..ayat kemain sedap lagi "k, jomle kita share set ni dua orang....awak kan suka pakai tupperware. akak tengok tiap2 ari awak bawak tupperware".  mase mohd k cerita, terbahak2 aku gelak sebab aku xpernah pulak ajak geng lelaki kat opis aku tu share beli tupperware...agak2la kak oiiiii. 

aku ni bukannye peminat tupperware sangat pun. beli2 tupperware ni dulu mohd k yang suruh sebab kat rumah mak dia, kakak2nyer memang suka membeli tupperware dan dia pun terpengaruh kononnye tupperware ni xde bahan kimia...iye ke???iye la kot....so, kalo da husband cakap macam tu, aku percaya semua isteri kate hooooooooooooreeeeeeyyyyyyyyy.....sebab xsemua husband yang suka isteri melabur ke arah itu kan.......

xdela banyak pun tupperware kat rumah aku...maklumle dapur perumahan kan agak terhad. tunggula tabung aku penuh dulu untuk buat banglo dengan dapur yang lebih luas ye...(jangan amek ati ye...banglo idaman aku = rumah teres aje...hehehe) mase tu bolehla beli tupperware banyak2.... tapi aku ni fanatic botol air...dan setakat ni aku baru ade banyak ni....dan bakal ditambah lagi koleksi nyer....huhu...

yang 3 botol besar kat belakang tu untuk bawak air delima/orange ke opis...yang ade beg jalur kuning tu utk aku dan mohd k bawak air masak ke opis...yang beg biru untuk bawak jalan2 ke bandar sebab kocik dan ringan...sebelah beg biru tu botol utk letak air zamzam...(aku minum air zamzam tiap2 utk kesihatan...nanti aku cerita kat entry akan datang ye) yang warne pink ngan ijau tu utk letak air masak dalam bilik tido...semua pun ade kegunaannyer..so, xle membazir ye!

No comments: