Saturday, June 9, 2012

Kampung i berjiran dengan taman KOTASAS..

ari tu mase baru2 pindah ke kuantan, sebuklah aku menghangkut mohd k ke hulur ke hilir g survey2 rumah. mase tu excitednye laen macam nak cari rumah sendiri. tapi skrg da ilang excitednye sebab rumah kat kuantan mahal betul...rumah teres lot tepi pun da 350k...da la kocik. kalo besar xpela..

perumahan yang aku berkenan sekali ialah taman KOTASAS...(korang searchla kat internet). cumei nyer rumah ni..berbunge2 ati i...tapi tengok semi-d ummaaakkk aiiii...regenyer da dkt 400k. dahler semi-d yang xde kawasan sangat tuh.sabor jela..kalo aku buat rumah sendirik pun 400k mesti rumah emak bapak banglo aku dapat.

so, macam mane nak buat???tengok ajela...xpayah beli2. sampai ke hari ni, bila aku ajak mohd k survey rumah mesti dia cakap,"xpayahla....bukannye kita nak beli pun. baek kita buat aje". orang lelaki ni kan, kadang2 kene paham orang2 pompuan neh...kitorang memang xnak beli, tapi kitorang ni suka pegi survey2 buang2 masa...ala2 window shopping gitu. xdapat beli, dapat tengok pun jadila...huhu

baru ni aku gi kebun abah nak tengok orang pasang paip air.  rupe2nye taman yang aku dok aim tu rupenye sebelah aje kampung aku. sebelah pulak ngan kebun abah. elok sangatlah tu. nanti korang da wat jalan cantek2, aku menumpangla kat tepi tu buat rumah kocik kat situ..xsangka pulak aku, dekat aje rupenye. lalu ikut jalan depan xnampak pulak kebun abah. tapi dari kebun abah...wahhhh...nampak clear perumahan kat situ....


pemandangan dari kebun abah...

2 comments:

ziraziz said...

..teringin nk bli umah, tp xmampu ..hukhuk..

zaida said...

samela kite...rumah makin mahal kakngah...meh kite buat rumah kat pinggir2 jalan je la...haha