Tuesday, February 22, 2011

lunch hour...krrrrrrriiiiiiiiiinnnnnnnnnggggggggggg

hehe...xyah tgu time lunch pun kitorang da melantak mknn utk lunch...da lame xbwk bekal mcm mase kat PD dulu...sbb kt cni ke ep ci & mcD drive-thru dekat aje...lgpun selalu blk rmh along utk lunch...sejak along da abis pantang ni...aku xdela nk pegi rmh dia lg...sbb mak aku pun da xpegi kat rmh dia utk msk2....

skrg ni pulak da ade geng utk lunch...akak kerani jabatan aku a.k.a kak siah yg same baya ngan mak aku tu pun rajin bwk bekal...bekal dia kadang2 tu cukup utk satu pjbt mkn....hehe...org umur 50+ ni mmg rajin msk kan....mkn ramai2 ni mmgnyer sdp...lauk simple2 pun jd sdp sgtttt...

kebetulan weekend ari tu aku petik segala jenis ulam yg ade kat dlm pasu mak aku...pokok panjang umur, pucuk pegaga, daun peria laut, daun tujuh bilah (antikanser) & pucuk ginseng...(aku pun xtau name scientific ulaman tu sume, mak aku yg ckp)....punyela seronok akak2 kat opis tu mkn...bwk pulak gulai asam keladi yg mak aku buat...lgla xcukup nasi....hehe...

tiap2 ari mcm ni la aku ngan akak2 kat opis tu...kalo rajin la kan nk hangatkan lauk pagi2...


nampak tu ulam-ulaman sebesen tu...& gulai asam keladi... :)
sambal petai ngan ikan terubuk masin tu kak siah yg bw....

sedapnyer mencedok sos bilis (name glamer) sos budu...huhu

No comments: