Saturday, February 19, 2011

secretaries' nite

mlm smlm aku dijemput menghadiri dinner yg dianjurkan oleh student aku program secretarial science....da lame da aku x involve dgn student punyer event sbb mase kat PD dulu tidak digalakkan sgt utk buat mende2 camni...huhu...

sbnrnyer bg aku...dinner yg student buat ni sbnrnyer byk mengajar mereka mcm mane nk organize sesuatu event dr awal sampai akhir supaya semua berjalan dgn lancar....entertainment tu mestilah ade diselitkan tetapi hendaklah terbatas la kan...xde la buat sexy dance kat atas stage...xde wat wild party ke...itu mmg la xpatut...so, kite galakkan student utk membuat activity outdoor supaya mereka lebih byk bljr...kalo asik kene sekat aje..itu x blh...ini xblh....kalo aku jd diorang pun, aku mls nk buat ape2 activity...satu kelebihan di sini...lecturer amat memberikan galakan kpd student mereka dan peruntukan pun sng dpt...

kite sbg tenaga pengajar ni kenela ikut arus zaman mude mudi zaman skrg jgk...bkn asik say NO aje kpd student....sbb kalo kite faham diorang, insyaAllah diorang ni lagi la dgr ckp kite...kalo kite asik membantah...lagila diorang nk memberontak....

bercakap pasal dinner mlm smlm, temanye adalah Enchanted of English Night....tema ala2 english la gitu....mase ni la kite sbg tenaga pengajar nk berjalan atas red carpet sbg VIP...hehe...aku rase mlm smlm...baju gaun kat kedai pengantin sume disewa oleh student aku ni...yela...sume student utk program dr sem 1 sampai sem 5 terlibat....da berapa ratus student kan...student pun sume memberi komitmen utk dtg ke majlis tersebut...xdela aku dgr ade yg mogok xnak dtg la...nk buat picket la....xde duit nk byr yuran dinner la....

setiap kls perlu menghantar wakil utk membuat persembahan...so, da jimat xpayah panggil live band...ade yg menyanyi...ade yg berlakon....mcm2 la...ini dpt menambahkan keyakinan diorang di hadapan khalayak ramai....yg aku pelik tu...kelmarin aku suh satu kelas bg speech..sumenyer ketar2...tp mlm smlm bile menyanyi atas stage...uiii...berani pulak...xde ketar....haha...budak...budak....

comel2 sgt baju diorang mlm tu...ade yg ade kepak la...ade bulu2 ala skunk nyer bulu tu...huahua...yg penting mereka menutup aurat...tenaga pengajar pakai baju biase2 je udahla...kang mengalahkan student pulak....baju kurung pun oke :) ade patut along aku suh aku gi sewa baju gaun...xgamak aku nk pakai...mcm student aje...haha...terkujat nnti semua lecturer yg laen...sewel hape...


sblm ke majlis...aku recycle je baju yg ade kat dlm almari...xyah ssh ati nk tempah baju baru...hehe..yg penting kene la tema ckit2...warne pink - english...
ini kakak2 seperjuangan...dr tepi sane...kak jeje...kak ijan & sblh aku kak ila.... :)semua merah2...
persembahan nyanyian dr DSK4C
nampak x baju bdk tu ade kepak2....ini barisan model2 program tersebut..
persembahan muzikal dr DSK2C

3 comments:

biera said...

dsk nite kat poly sane ye puan?hurm..beruntungnya mereka..sem nie dsk student part 4 sume dah terasa n makan hati sgt dgn pengurusan JP..sekejap jadi, sekejap tak jadi..hari 2 semua dah confirm sekali dpt tahu yg dsk nite cancel sbb KJ dpt detect..skrg nie tak tahu apa situasi dsk nite utk sem nie..dah la last sem, kalau tak de dsk nite, alamatnya tak de lah kenangan kami part 4 nie..=(

zaida said...

mmm...xtaula nk komen mcm mane biera..kat cni siap timbalan pengarah lagi dijemput...oke aje... :) nampaknyer awak kena pegi pregraduation nite ajela...tp bg sy la kan...yg kadang2nyer xsemeriah dsk nite...huhuhu

MR.ROMEO said...

kak z.. sy hepy bile dgr de poly yg encourage student wat event2 cm ni.. siap de peruntukan, timbalan pengarah hadir, erm.. 2 pon poly jgak, 2 pon dsk jgak. tp apakah bezanya student di pd.. mmg payah nk komen.. sbb klu komen nnt timbul kontroversi plak.. sy rase kak z phm kot.. huhuhu.. sy dn salman amat bangga sbb kite dpt jgak organize dsk nite ( yg paling last) walaopon menerima pelbagai tentangan.. tq for you to kak z..

biera: rugi sgt2 bile you all x dpt merasa organize event cm 2..