Tuesday, March 8, 2011

adakah aku mengajar di sekitar cameron highlands?

cameron highlands????gempak je bunyi tpt tu...tpt yg aku pegi xsah kalo xmuntah kat selekoh2 gunung ganang kat situ....da sampai atas tu memikir pulak nk menghadapi perjalanan utk turun ke bawah sane pulak :( thn lps aku pegi ngan mohd k...sampai atas da xlarat jln2...pening sampai 2 ari...lagila malang...perjalanan bknnyer dkt2..da serik rasenye nk ke sane...cukupla 3 kali aku pegi sane...huhu....

aku bknnyer dpt posting dkt cameron highlands pun...pagi td ari ujan dr mlm smlm kat area kuantan ni...polisas ni mmg dikelilingi pokok-pokok...ataupun dlm perkataan yg lebih manis...HUTAN....haha...tp hutan2 pun dkt aje nk pegi bdr kuantan...dlm 15 minit aje perjalanan....

masuk je pintu gerbang poli pagi td...aku ni mcm org jakun lak...tgk celah2 pokok tu penuh dgn gabus2...terasa mcm dkt cameron highlands lah....kalo aku kuar dr kete..wat2 hembus mulut mesti kuar asap dr mulut aku....almaklumlah...sblm ni ddk kat PD tu...ujan ke ribut ke...xdenyer nampak gabus2 tu...huhu...bahang panas tetap terasa....xyah nk sebok2 nk pakai water heater pun....tgkla gbr yg aku snap kat bwh tu...ala2 tulisan H.O.L.L.Y.W.O.O.D. kat atas bukit tuh...tp malangnyer bile aku snap pakai kamera hp ni xclear lak gabus2 tuh...tensiii..tp aku xkire, aku nk tunjuk jgk kat korang...kalo xtunjuk wat penat aku je amek gbr mase tgh drive nnti..tersenget2 kereta nk dpt pose yg menarik..



4 comments:

ziraziz said...

pg td mmg lebat giler2 ujan...
dr kuar umah smpai la ke sek..ujannnnn....

xpnh lg g sek ujan lebat cam ni...

zaida said...

mmgla...ari ni thumbprint lambat 2 minit...huhu...xleh nk bwk laju...kete drifting...mujur 2 minit je lbt...kalo 20 minit...bercekak pinggang la ketua jbtn tu nnti...

ziraziz said...

tu la..tp td smpai cm biase jgk..hehe.heran gak ye...
tp kalo lmbt pn, knpm xnaik 'merah' sbb kitorg xpkai thumbprint heeheheee....

MR.ROMEO said...

haha.. kak z.. sy nmpk gabus 2 (demi memuaskn hati kak z)... hahahaha