Tuesday, March 1, 2011

mari tanam pokok

da lame aku x update blog aku sejak broadband aku asik buat hal je...yela...kalo nk bukak satu page pun dkt setengah jam....apatah lagi aku nk upload gbr kt dlm blog aku...x kose aku nk menunggu...

aku nk cerita last week aku ngan mohd k blk rmh mak aku utk mengambil beberapa jenis pokok yg blh ditanam di sekeliling rmh kitorang...yg penting kite blh ngap pokok2 tu bile ia mengeluarkan hasilnyer nnti....bkn pokok2 ulam-ulaman aje yg aku amek...pokok bunge pun ade jgk :) xtau la hidup ke x...tkt tgn yg menanam ni panas bak kate org tua2...mmg terkulai layu la pokok2 tu nnti...dah la nk menyiram pokok pun xberapa nk rajin.... :p

tgkla ape yg kitorang tanam...ngeee...



Oppppsss....salah upload da....itu pokok kt rmh mak aku....huhu....segar bugar...


tgkla tu....mohd k sdg kusyuk mencari tpt strategik utk menanam pokok2 tersebut...korang nampak petak2 simen tu????strategik kan tpt tu...mesti segar pokok kami.... :D
pokok serai...pandan...misai kucing....peria laut....tumbuh ke????

pokok bunga melur...tanam tepi longkang...
sbb rmh aku xde kolam....
pokok daun limau purut...beli kat psr tani RM6 je....penting utk aku sbb aku suke msk tomyam....tips utk tanam pokok ni ialah...jgn tanam atas tanah...tanamlah ia di dlm pasu....lagi elok...(nasihat dr penaja makcik faridah a.k.a mak aku)


X sbr nk tgu pokok2 ni bsr2....blh mkn hasilnyer nnti...huhu...tp bilela nk tanam rumput cantek ni????bile ye mohd k?

No comments: