Saturday, March 5, 2011

sepetang di tanjung lumpur....

penah dgrkah korang akan tanjung lumpur???kalo org dgr tanjung lumpur mesti org ingat akan seafood....mmgla tempat ni glamer dgn seafood...nk mkn ikan bakar, sotong bakar, udang bakar mmg sgt fresh lah kat c2...ari ni xdela aku pegi mkn seafood sbb aku pegi ptg...kalo waktu2 ptg...ramai peniaga menjual keropok lekor, satar, otak2, goreng pisang, udang & ikan celup tepung dan mcm2 lagila....mmg sgt bestlah...kecur air liur x???

aku rase mcm kat langkawi da kat cni...dulu udang atau ketam celup tepung aku jumpe dkt langkawi aje...punyela lame aku xpegi tanjung lumpur ni....pastu keropok lekor kat cni bknnyer yg mcm biase dijual tu...keropok tu dia campur bawang ngan cili api...rase mcm mane ek aku nk ckp....?rase mcm fishcake yg sedap la...rase manis2 bwg...pedas2 ckit...

korang try la sendiri...aku promote kpd org2 luar di sane utk dtg ke kuantan :)


sbnrnyer bsr kedai ni...jual mcm2..tp aku amek gbr dr jauh...segan nk amek gbr mknn tu dkt2...lps masuk kete...baru aku prasan...aku snap xnampak gbr mknn langsung...huhu...sori korang...


ade steamboat ngan satar...yummy...

3 comments:

ziraziz said...

tg.lumpur kt mne ye??... ;p

MR.ROMEO said...

kak z.. ikan bakar onne!!!!!!!! ahahahaha

zaida said...

kakngah:yup...kt tanjung lumpur la tu...huhu

sara:siapppp...