Sunday, March 20, 2011

menemani ibunda terchenta....

lima ari aku kene berkampung kat rmh mak aku sbb mohd k pegi KL sbb ade chess tournament...bestla ddk rmh mak...blk keje...leh goyang kaki sbb mak da siap masak :) xpyah nk renyah2 ddk dapur lintang pukang nk memasak...aku ni takut nk ddk rmh sewa kami tu sengsorang sbb sblh rmh tu xde org ddk lagi...da ade org ddk nnti mungkin aku berani la nnti :p
(da dasar penakut....)

lima ari aku ddk kat rmh mak aku...mmg terisi la mase aku...blh tanda paper bebudak neh yg bertimbun xbertande....pastu leh teman mak & abah gi jalan2...bahagia rasenyer korang tau...macam bujang2 dulu lak....bkn kate kalo da kawen xblh nk teman mak & abah...tp mase tu la limited...

ari jumaat tu waktu lunch hour yg panjang...aku ajak sorang kwn aku utk ke kedai perabot jati...bkn utk aku tau...aku xmampu lagi nk pakai set-set jati ni kt dlm rmh...kalo da sume 3-4k above...xpayahla lagi utk mase skrg...aku survey utk mak aku yg terchenta itu...mak aku rasenyer da lame menyebut nk tukar sofa dia...tp xbertukar2 pun...kedai yg aku survey tu sgt puas hati la perabot dia...halus buatannyer....

blk kerja petang jumaat tu jugak...aku amek mak pastu bwk dia ke kedai yg aku pegi waktu lunch td....nampaknyer mate mak aku BLING BLING jgkla tgk perabot kat kedai tu...yes...berjaya jugak aku membuat dia terpedaya dgn pujukan aku...dia suke jugakla satu set sofa yg ade kt situ....tp mak aku besela...aku rase mak2 korang pun same mcm mak aku...dia akan survey sepuas ati dia...ptg tu mak aku xbyr deposit ape2 pun utk booking sofa yg dia berkenan tu...

ari sabtu sebok pegi kenduri kawen aje la...almaklumlah...cuti skool..berduyun2la org kawen...aku teman mak aku ke kenduri kawen satu ari sbb abah aku demam...tp dlm demam2 abah aku da sebut da nk pegi tanjung lumpur esok sbb ade satu kedai perabot jati yg bsr kat situ...mak & abah penahla beli dua set kerusi taman dkt situ...

bgn je pagi ahad tu..mak & abah da bersiap2 da nk pegi survey2 kedai perabot jati...ke tanjung lumpur aku membawa diorang...abah pulak demam xbaek2 lagi...akula yg menjadi driver utk ari tu...jauh ko tanjung lumpur tu dr rmh aku...bknnyer dkt2...45minit jugakla...sampai aje kat sane...tgk2 harganyer beza dlm rm400 dr kedai yg aku & mak aku pegi smlm...byk tu rm400 kan...mak aku carik semurah yg blh...da dkt 5k pulak set yg dia nak tu kalo kat situ....sedangkan kitorang survey smlm tu hanye rm4200 je satu set...

membazir je pulak rasenyer pegi jauh2 tp xberbaloi....aku pun start enjin kereta utk ke destinasi seterusnyer...ke bandar kuantan pulak...ade satu kedai perabot jati ni...harga kat kedai tu mmg memuaskan ati mak & abah...tp aku pulak xpuas ati sgt...sbb kualiti kayu & hasil kerja tgn dia xsecantik kedai yg aku pegi sblm ni dgn mak...mak & abah iye2 da berkenan...aku rase mak tu berkenan kat harga....korang bayangkan mak aku dpt one set sofa + set meja makan 8 seater hanyer RM6k...murah betul...mak da mcm iye2 nk booking da 2 set tu...tp aku da kerling2 kat mak menandakan xsetuju...mlsla nk ckp lebih2 kat dpn promoter tu kan...huhu

mujur mak aku ni pandai jgk berlakon..."nnti esok pakcik dtg bwk duit...kitorang xpayahla byr ape2 dulu...esok terus byr settle sume ye..." hehe...i like my mom....tgula ko cik promoter...mmg abah aku xkan dtg....kesian jugak kat dia...tp kalo kita xckp mcm tu...xblh blk la kitorang...korang paham2 jela promoter ni kalo nk bg laku brg derang ni mcm mane....ahakkkss...

alih2 on the way blk tu..kitorang singgah lagi kedai yg aku pegi ngan mak aku ptg jumaat tu utk kali yg ketiga utk aku...& kali kedua utk mak aku...& kali pertama utk abah aku....mungkin mamat bangla yg jual tu bosan da ngan kitorang...tp kali ni pegi dia dpt untung...sbb last2 sekali mak aku booking kat kedai dia jugak dgn persetujuan abah aku....ape2 pun...walopon kitorang survey & da suke.....kene jugak bwk abah tgk jugak...kalo dia kate xsuke...mak tetap xkan beli....wa...so sweet...



sofa mak aku yg nk digantikan dgn yg baru...huhu...da brape abad xtukar...




yang mak dok berkenan

No comments: