Thursday, March 24, 2011

kenduri ketam

ketam buat kenduri???

takutnyer....

ataupun ketam dikendurikan???

tu baru betul....aku bwk ketam byk2 kat ofis utk dikendurikan oleh kengkawan yg kelaparan bile terbitnyer matahari yg memancar atas kepala....mase tu la kemuncak kelaparannyer....

sbnrnyer sejak ddk kat ktn ni...seafood bukan main lagila bestnye...freshhhhhhh yg penting. mesti ade stok seafood dlm peti ais. sejak 2-3 mgu lps, 2-3 ari mesti mkn ketam. kalo msk ketam, blh wat berape resepi yg menarik contohnyer gulai cili api ketam...sup ketam...ataupun ketam grg cili. tu jela yg aku tau msk... antara 3 resepi tu mohd k hanyer suke ketam grg cili....tiap2 kali masak ketam...itula aje yg aku buat...sampai aku naik x lalu...

tp sejak dia demam mgu lps...ade stok ketam dlm peti ais tu xberusik pun lg. sbb mungkin sakit tekak mohd k xbaek lg...tambah pulak dgn dia da naik muak mkn ketam...sbb mgu lps, tiap2 ari dia mintak aku grg ketam cili....sampai aku sebut name ketam pun dia rase nk muntah.aku pikir kalo aku msk ketam tu nnti...lagila skt tekak. sbb seafood selalulnyer blh menggatalkan dan memiangkan tekak kite...huhu...kalo nk msk, pastu aku mkn sengsorang, aku rase mmg xhabislah...bknnyer ckit2...byk tuuuuuuuu

so, solutionnyer....aku masak & bwk ke ofis...blh bersedekah sambil2 bergumbira menggigit kaki & tgn ketam dgn kwn2...


satu bekas bsr ni...hadaplah korang sampai terbuntang perut....





bile buke bekas...


taraaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa...................

No comments: