Sunday, April 17, 2011

Minggu yg sebok...

da lame menyepikan diri x update post baru...mgu lps adalah mgu yg sibuk ckitla...ckit aje. kursus dari ari selasa sampai khamis.sampai da berbelas ari kursus aku utk thn ni.kalola blh forward to the next year....ari selasa tu kursus ape bende ntah...OBE...awal2 je aku paham, lps tunjukkan sistem2 yg pening2 lalat tu, aku & kwn2 lost...ari rabu & khamis kursus pengurusan mesyuarat. yg ni kursus yg best sbb penceramahnyer best...ckp pasal cuti dan elaun lg byk dr ckp pasal mesyuarat...tu yg cerah mata kitorang ni :)

penceramah tu bykla bagi pendedahan utk kami penjawat awam yg mane yg agak lost jugak dgn mcm2 sistem yg ada ni...ade yg sign opsyen utk pilih pencen 56 thn...tp services xcukup 30 thn...mase sign opsyen tu, derang xperasan. aku pulak sign opsyen 58 thn...terlebihla pulak services aku jadi 32 thn...lebih xpe...jgn kurang. so, buat kwn2 penjawat awam tu, silala cek korang punyer services ye. nnti rugi sbb mende2 camni kite pandang remeh je...tp sbnrnyer sgt penting utk mase dpn kite...kalo da sng, ade business sendiri nnti, blhla bersara awal...huhu...berangan...

sape2 yg keje gomen je paham ape yg aku terangkan mgu ni...hehe...kekeringan idea la :(

1 comment:

MR.ROMEO said...

yes.. phm dh kak z.. satu lg very useful info.. tqvm