Tuesday, April 19, 2011

my new nephew....

announcement....kakak aku yg kedua da bersalin da...18hb april...kul 3.30 pagi...3.56 kg baby boy...dekat kedah sinun...sampai skrg pun xdpt lgi gambar baby baru ni. so, xdpt la nk upload kat entry kali ni ye. huhu...name ape pun xtau..sbb nenek nk letak danial haziq. nenek moden tau, ikut name peredaran zaman. angah bersalin di kedah sane sbb nk balik cni sebok pulak anak2 yg lain nak kene pegi skoolll...alih2 bersalin je kat sane...nk balik cni mase pantang pulak, lagila mak aku xbagi sbb tkt perjalanan lame tu membahayakan kesihatan angah aku...10 jam perjalanan tu. kang bentan pulak daaa...so, ddk la sane diam2 yg angah...

angah aku cerita smlm dia hampir la terbersalin kat dlm kereta...angah aku ni jenisnyer sakit sekejap je..terus rase nk teran baby..contraction dia xlame la...ingat pulak kisah dia nk bersalin anak kedua dia. mase tu aku teman dia kat rumah tok aku sbb abah selalu kebetulan time tu gi outstation...so, mintak tlg tokki ngan tok yg tgk sbb derang mmg selalu ade kat rmh....ngan hospital @ klinik bersalin pun xjauh sgt...tibe2 dia ckp nk bersalin....dan2 tu jugak dia nk kuarkan baby...aku ngan tokki aku, bwk kete cari bidan...cari klinik....nk bwk dia pun xblh sbb dia da sakit sgt. aku pulak time tu xblh drive lg...tokki dengan lelahnyer drive kete, sampai aku pulak naik takut menenangkan dia. sampai kat rmh bidan..bidan pulak tua..tua dr tok aku lagi...dah la kat pukul 12 mlm...mate dia xnampak, terpaksela aku pimpin dia masuk kereta....huuuhhhh...ngeri tul mase tu...

mmgla time tu angah terbersalin kat rmh jugak...huhu...saborjela...smlm pulak dia cerita kononnyer nk pegi hospital area alor setar...alih2 dlm kete rase nk terbersalin sgt...last2 nyer abg ipar aku buat U-turn tgh2 highway kat yg ade kon tu utk pusing blk ke jitra...huhu...kalo x, baby namenyer navara la ye angah...haha...apepun congrats ye :) ptg ni nk cari botol susu mahal utk baby...mohd k da bagi peruntukan...haha...

2 comments:

MR.ROMEO said...

waiting news from kak mas.. sbb kak mas punye due date pon dh sampai dh kot.. semoga kak mas selamat bersalin.. huhu

zaida said...

iyup...akak sy 19hb...kak mas patutnyer 20hb...huhu