Saturday, April 2, 2011

Personality development

ari khamis baru2 ni...aku mengikuti kursus yg dianjurkan oleh kami sendiri para pensyarah utk student2 DSK (Science Secretarial) yg utk Personality Development...tp xdela kami para pensyarah ni yg bg talk tu.haru biru pulak budak2 tu nnti. kitorang panggil make-up artis gred A ko...(make-up artis pun ade gred tau).tujuan kursus ni dianjurkan adalah utk mendedahkan kpd para pelajar yg akan keluar bekerja nnti utk mempunyai personaliti yg menarik...xdela pucat kesi aje muke bile pegi kerja nnti kan. kenala comei2 ckit, org pandang pun sedap aje...cantik atau hodoh blkg kire. itu sume anugerah Allah swt, yg penting kite kene bg muke kite nampak menarik dan pandai bergaya...xperlula berlebih-lebihan sgt. xperlu nk seksi meksi.

jurumekap ni diperkenalkan oleh student aku kpd aku...student2 ni lebih canggih dr lecturer. tau je derang mane jurumekap ye glamer2...yg makeup cantik2...aku pun da xamek tau sume tu sejak berkahwin..yg bestnyer jurumekap ni mengeluarkan sijil utk student yg menghadiri kursusnya..budak2 kan suke kumpul sijil..huhu..mcm2 jenis makeup yg kami bljr..utk siang & malam, utk ke pjbt, utk ke majlis....bykla...sampai xtermasuk dlm kepala otak aku ni. tp bayangkan kalo nk ikut cara dia ajar utk makeup ke pjbt, aku rase tiap2 ari kami ni akan dtg lbt ke pjbt ataupun dtg pjbt dgn mate bengkak sbb bgn awal sbb nk touch up...ikut yg mane yg simple2 blhla..

mase kursus ni baru aku tahu...makeup artist ni xsume brg dia pakai yg mahal2 mcm YSL, MAC, Kryolan..rupenyer dia pun ade pakai barangan makeup dr Cosway mcm bedak miami, mascara cosway tu...huhu...yg penting creativity...kalo tgn da keras mcm aku neh...tampal brand ape pun santekkkk ckit2 je...ahakssss (xnakla ckp xsantekkk)

sebut pasal makeup2 ni teringat pulak zaman2 bljr mase dkt uitm jengka dulu...aku ni suke kumpul alat2 makeup..siap ade set berus tau..huhu...cap avon je mase tu. kalo boring mlm2, aku ni pulak bkn jenis ulat buku....aku ajakla kwn2 aku maen makeup2...mase tu aza, zieda & kwn2 keliling bilik tu la jadi mangsa tadahan muke kat aku. sebakul kuarkan alat2 makeup campur ngan koleksi kwn2, makeup la derang ikut ape yg aku tau...zaman tu xde youtube2 ni. skrg aku tgk anak2 murid aku makeup cantek2, aku tanyer mane bljr, derang kate kat youtube je puan...senang step by step. wahhhh...canggih btl..

tgkla gbr2 pd hari tersebut...ade yg aku amek dr dlm newspaper. ohooo...lupe nk cite. masuk newspaper tau..yg penting ade muke aku dlm tu...haha...

Jurumekap sdg menunjukkan demo kpd kami..
ofismate aku..kak sal. mencube warne lipstik yg lain dr selalu..dia ni asik nk pakai warne pink terang tu je. takut nk cube warne lain sbb dia ckp buruk. tp bile dimekapkan...dia kate...eh, ok pulak...
nampak x gbr barisan pensyarah yg atas sekali tu?ade muke aku tau...huhu...
ni la student2 aku yg gile bergambar...

No comments: